narozen 6. srpna 1902 v Brně, zemřel 24. října 1956 tamtéž
Český krasový badatel, letec, automobilový závodník, potápěč a sportovec, člen takzvané Silné čtyřky.
Karel Divíšek jako letec v roce 1937 (zdroj: Wikimedia)
Karel Divíšek byl za první republiky v Brně i republice poměrně známou osobností. Vystudoval gymnázium na Poříčí a mezi lety 1930 a 1948 byl známý jako majitel a ředitel autoškoly, která sídlila v ulici Cejl číslo 65. Když mu byla autoškola zestátněna, pracoval jako správce provozu Moravského krasu. Přezdívku "Tunál" získal v dětství a táhla se s ním celý život.
Byl náruživým sportovcem, členem Sokola a klubů SK Moravská Slavia Brno, Českého veslařského klubu v Brně a působil také jako člen výboru Moravskoslezského aeroklubu.
Roku 1928 se účastnil závodu do vrchu Brno – Soběšice. O dva roky později startoval do vůbec prvního závodu na Masarykově okruhu v Brně. Roku 1934 inicioval založení brněnského Auto-Z-klubu a často také závodil v automobilech vyrobených právě ve Zbrojovce.
Patřil ke speleologické skupině Karla Absolona, který využíval především jeho potápěčské zkušenosti při průzkumech říčky Punkvy a jezírek v propasti Macocha. Pomohl nalézt takzvanou mokrou cestu mezi Punkevními jeskyněmi a Macochou. Jednu dobu také patřil k těm, kteří z Macochy tahali těla sebevrahů.
Měl dvě dcery, herečku Ninu Divíškovou a akademickou sochařku Tamaru Divíškovou.
Karel Divíšek zemřel ve čtyřiapadesáti letech na kritický pokles bílých krvinek. Je pohřben v Brně na Ústředním hřbitově. Autorkou náhrobku je jeho dcera Tamara.